در شلوغی های گذشته و اغتشاشات به وجود آمده توسط ضد انقلابیون و مشکلات به وجود آمده توسط آنان در بعضی موارد دیده میشد که بعضی از نیروهای ضد شورش نکته های خیلی کوچک اما کلیدی را رعایت نمیکردند که بیشتر این مشکل بیشتر در برادران بسیجی کم تجربه دیده میشد.

 اما ما با توجه به این مطلب لازم دونستیم تا بعضی موارد کوچک که از لحاظ حفاظتی مشکل ندارد اما در عین حال مهم میباشد و همچنین یک سری نکات جدید و مهم در بحث اغتشاشات در این قسمت مطرح کنیم.

 همچنین از دوستانی که در این زمینه میتوانند ما را یاری کنند دعوت به همکاری مینماییم.

 یکی از موارد کلیدی در کنترل اغتشاشات عملیات روانی میباشد که مهم ترین رکن کنترل اغتشاش میباشد. نیاز به توضیح نیست اما چند نمونه را مثال میزنیم

     1. زیاد بودن نیروهای ضد شورش و نظم آنها

     2. ایجاد صدا های یک نواخت و وحشت آور مانند کوبیدن باتوم به سپر و یا کوپیدن پوتین به زمین

     3. استفاده از لباس های یکنواخت و وحشت آور مثلا پلنگی پررنگ همراه با تجهیزات لازمه (بعدا توضیح داده میشه)

     4. هجوم های هماهنگ بطرف اغتشاش کننده ها

     5. ایجاد سر و صدا توسط خودرو های موجود

     6. استفاده از بلندگو های دستی!

 یکی از عوامل دیگه در کنترل اغتشاش عدم تحریک بی مورد اغتشاش کننده ها میباشد.

     1. بطور مثال نباید یک نفر از اغتشاش کننده ها رو جلوی خودشون بگیری تا جایی که جا داره بزنی!

     2. هجوم های بی مورد به طرف اغتشاش کننده ها

و هر چیز دیگری که باعث تحریک میشه

همیشه سعی کنید لوازم محافظ کامل در صورت موجود بودن استفاده کنید ، اما در صورت نبود لوازم سعی کنید از کلاه محافظ همراه با گارد پوشاننده گردن و صورت استفاده کنید.همچنین سپر یادتون نره در صورت امکان از سپر متوسط استفاده کنید (جهت قدرت مانور بهتر)

 یک موردی من در اغتشاشات گذشته دیدم که صدا و سیما هم زحمت کشید یک چند هزار باری نشون داد!!! این بود که با این وجود که این همه مربیان آموزش توصیه میکنند که با آرایش و نظم و با دستور فرمانده تیم یا گروهان یا ... حرکت کنید و ایمنی رعایت بشه اما دیده میشد یک بسیجی فکر کنم از جون گذشته!!!! یک تنه با یک باتون میرفت تو جمعیت کتکشو میخورد !!!! و بعد بزور میآمد بیرون . این جور کارا هیچ نتیجه ای که نداره هیچ همون طور که گفتم باعث تحریک میشه و باعث نشان دادن موضع ضعف خودتون . البته یک نتیجه خوب داره !!! و اون هم اینکه اگه زنده بمونی بدنت آببندی میشه!!!!!

 اون مورد را هم دیدید که یک بسیجی با یک موتور 125 میره از آخر به قلط کردم !!! راضی میشه و بعد از خوردن مشت و لگد موتورشو میزاره و فرار میکنه.

 اما نکاتی در مورد هجوم :

 اولا همون طور که گفتم داشتن آرایش مخصوص که بنا بر دستور فرمانده تیم داده میشه و حفظ نظم و هماهنگی در آن آرایش خود یکی از عوامل عملیات روانی هست همچنین حفظ اقتدار نیز باعث جزو موارد مهم هست به هیچ عنوان سعی نکنید با اغتشاشگر ها ارتباط کلامی داشته باشید . بطور مثال نباید اغتشاش گر را سرزنش ، فحش داد یا هر چیز دیگری صحبت کردن نامیده میشه .

 استفاده از تجهیزات :

 همان طور گفته شد حتما با آرایش پیش بروید و درصورت دستور فرمانده جهت پراکنده کردن مهاجمین حتما از نکات زیر پیروی کنید:

     1.باتوم: مامولا از باتوم یا تونفا برای مقابله با افراد مهاجم استفاده میشه ، سعی کنید از باتوم های متوسط استفاده کنید و در ضربه زدن ها فقط پایید تنه و کم خطر طرین نقطه و موثر ترین نقطه را انتخاب کنید مانند ضربه به ساق پا کشاله ها و در صورت داشتن تونفا میتوان به قسمت مفاصل پایین تنه ضربه بزنید. برای بکار گیری بهتر تونفا سعی کنید کار با آن را یاد بگیرید.سعی کنید سرعت زیادی در زدن ضربه داشته باشید تا مهاجمین توانایی گرفتن باتوم شما را نداشته باشند. در صورت گرفتن باتوم یک بار با سرعت بسیار زیاد سعی کنید آن را بکشید در صورت عدم موفقیت آن را رها کنید و خود را درگیر گرفتن آن نکنید.

      2.استفاده از افشانه: افشانه های ضد شورش در جهان در 4 قالب وجود دارد که سه تا از آن ها گاز و یکی از آن ها بصورت آیروسل میباشد در ایران دو نمونه از آن موجود است اولی به نام گاز اشک آور یا cs و دوم افشانه فلفل یا oc ، سعی کنید از افشانه فلفل برای برخورد با مهاجمین استفاده کنید و در صورت نیاز از اشک آور اما نحوه استفاده از افشانه های سایز کوچک از یک متری بطرف صورت فرد میباشد در صورت نگذشتن تاریخ انقضای افشانه بلافاصله عمل میکند. اما کپسول فلفل بهترین کارایی را دارد اما در ایران تا اونجایی که در جریانم موجود نیست اما عکس جالبی در این مورد این مورد در این قسمت قرار میدهم.

      3. شوکرها: (سعی کنید از این وسیله به هیچ عنوان استفاد نکنید و در صورت لزوم برای ایجاد رعب و وحشت ( عملیات روانی) استفاده کنید)

 البته شوکر ها فکر نمیکنم در سازمان بسیج باشد اما چون دست تعدادی از بسیجیان دیدم لازم دونستم توضیحی در این مورد هم بدم شوکرها در سه قالب باتوم ، پرتابی و دستی وجود داره که اونی که بسیجیا خریدن!!! دستیه در مورد استفاده از آن حتما این نکته را توجه کنید که روی هر فردی نمی شود از شوکر استفاده کرد مخصوصا افرادی که بیماری قلبی دارند و از همه مهمتر باید توجه داشت به چه قسمتی آن را بزنیم ، اصلا آن را در کنار رگ های اعصاب و همچنین در شکم و قفسه سینه کمر ، گردن ، سر نزنید در صورت لزوم استفاده شوکر بر روی دست یا پا استفاده کنید.